انواع جک درب پارکینگ ساخته شده

جک های درب اتوماتیک پارکینگ انواع مختفی دارد

الکترومکانیکی

هیدرولیکی

پنوماتیکی

انواع جک درب پارکینگ ساخته شده
انواع جک درب پارکینگ ساخته شده

جک درب پارکینگ الکترومکانیک:

این نوع از جک ها بیشترین فروش و تقاضا را دارند، بیشتر شرکت های سازنده جک درب پارکینگ مدل الکترومکانیک را تولید می کنند و بیشتر شرکت های داخل کشور انواع مدل های جک الکترومکانیکی را تولید می کنند. باز یا بسته شدن این نوع سیستم توسط چرخ دنده و گیربکس انجام می شود.

می توان گسترش درب های اتوماتیک و اعتماد کردن مردم به این نوع سیستم های اتوماتیک را در ایران مدیون سیستم های الکترومکانیکی دانست. طراحی این نوع سیستم ها به شکلی است که نه با فشار باد کار می کند و نه با فشار روغن، موتور کوچکی که در داخل جک کار شده است نیروی خود را به یک گیربکس انتقال می دهد تا با افزایش قدرت ماردون جک را به گردش در بیاورد و در نهایت شفت جک با سرعت استاندارد به عقب و جلو حرکت کند.

بررسی جک های الکترومکانیکی:

قدرت حرکت وزن حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم برای هر لنگه درب را دارند. برای ساختمان هایی تا ۵۰ واحد را از جک درب الکترومکانیک می توان استفاده کرد. جک درب الکترومکانیکی در دو مدل ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت تولید می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. قیمت جک درب کنترلی الکترومکانیک مناسب است. سیستم الکترومکانیک به سرویس ماهیانه نیاز ندارند.

انواع جک درب پارکینگ
انواع جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ هیدرولیکی:

همانطور که از اسم این نوع از جک مشخص است در داخل آن روغن هیدرولیکی موجود است که با فشار و جابجایی آن طبق قوانین فیزیک، منجر به جابجایی بازو ها و در نهایت حرکت درب برای باز و بسته شدن است. معمولا جک های هیدرولیکی قطعات کمتری نسبت به جک های الکترومکانیکی دارند.

برای باز و بسته کردن خودکار درب های سنگین و بزرگ معمولاً از جک های پارکینگی هیدرولیکی استفاده می‌شود که در این نوع جک ها از فشار روغن حاصل از جک‌ ها برای باز و بسته کردن درب استفاده می‌کنند. از جمله مزایای جک هیدرولیکی می‌توان به قدرت بسیار بالای جک ها، توانایی کارکرد آن و استهلاک بسیار پایین اشاره نمود که در درب‌های سنگین کاربرد دارد و همچنین تردد درب هایی که دارای جک هیدرولیکی هستند را می‌توان به نامحدود کرد. در این نوع سیستم فشار روغن باعث می شود تا جک ها درب را باز و بسته کنند. این نوع درب برای تردد های بالا و درب های سنگین می باشد. تعمیر درب اتوماتیک هیدرولیک کاری با تخصص بالا  تجربه و استفاده از قطعات اصلی می باشد . تعمیر درب اتوماتیک هیدرولیک شامل قطعات پمپ هیدرولیک ، سیلندر ، پکینگ ، اورینگ ، روغن ، سوزن ها پوسته و …. می باشد.

بررسی جک درب پارکینگ هیدرولیکی:

به خاطر استهلاک پایین و گرمایش پایین مناسب مجتمع های مسکونی با عبور و مرور بالا است. قدرت جک های هیدرولیکی از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۲ تن در هر لنگه است. قیمت جک هیدرولیکی بسیار بالاتر از جک الکترومکانیک است. برترین شرکت های معتبر جهان ساخت جک های هیدرولیکی انجام می دهند. سیستم جک هیدرولیکی به سرویس ماهیانه و یا سالینه نیاز دارد.

جک درب پارکینگ پنوماتیکی:

جک های پنوماتیکی بر اساس فشار هوا کار می کنند. اولین نسل درب های اتوماتیک پارکینگی از نوع پنوماتیکی بوده است. مکانیزم کارکرد جک پنوماتیک باد می باشد و تکنولوژی آن قدیمی است و جای خود را به جک های الکترومکانیکی و هیدرولیکی داده است. جک پنوماتیک فقط به وسیله هوای فشرده باد عمل می کند که بوسیله شیلنگ باد به پورت های ورودی و خروجی جک هدایت می شوند. در نتیجه فشار باد در پشت پیستون متراکم شده و جک به حرکت در می آید.

این نوع بیشتر برای مکان های مرطوب مانند کارواش مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از نیروی باد فشرده ایجاد شده توسط یک کمپرسور و انتقال این نیرو توسط شیلنگ های هوا به جک های دستگاه عمل باز و بسته شدن انجام می شود. باز و بسته شدن جک در این نوع با استفاده از فشار مستقیم باد انجام می شود.

جک درب پارکینگ ساخته شده
جک درب پارکینگ ساخته شده

بررسی جک درب پنوماتیکی:

سیستم درب اتوماتیک پنوماتیکی جک های بادی باید دائما از نظر وجود نشتی هوا روغن خنک کننده موتور کمپرسور و تمیز بودن اتصالات برسی شود. سیستم پنوماتیکی از آنجایی که در هنگام باز و بسته کردن درب از هیچ موتوری استفاده نمی کند پس هنگام باز و بسته کردن درب بسیار بی صدا عمل می کند. فقط زمانی که باد کمپرسور خالی شود، برای شارژ باد سر و صدا ایجاد می شود که به همین علت کمپرسور را داخل تابلو نصب می کنند تا این مشکل برطرف شود.

سیستم پنوماتیک دارای قدرت کمی هستند تقریبا هر لنگه به وزن ۲۵۰ کیلوگرم قدرت دارند، ولی در عوض توانایی باز بسته شدن در تعداد خیلی را در شبانه روز دارند. برای تولید هوای فشرده هوا در همه جا و به مقدار کافی موجود است. قطعات پنوماتیک دارای اجزایی ساده بوده و بدین جهت قیمت آن نیز پایین است. بعضی از قطعات سیستم پنوماتیک بعد از مدتی فرسوده می شود و باید عوض کرد مانند شیلنگ ها و شیر برقی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

تماس 24 ساعته